Ledarskola: "Kraften i en dröm" + "Att få Guds hand i rörelse genom förbön" - söndag 02/10

Kraften i en dröm
Vision=någonting vi drömmer om längre fram som vi ser som ännu inte inträffat
Alla kan drömma!
Ord 29:18
Utan uppenbarelse går folket vilse, lycklig är den som tar vara på Guds undervisning.
Engelsk version:
When there is no prphetic vision the people cast off restraint, but the one who keeps the law, blessed is he!
Om vi inte har något som vi ser framför oss som vi vill ska ske, blir det inte särskilt inspirerande att fortsätta framåt.
Guds dröm och en god dröm är inte samma sak. Vi kanske har en bra/god dröm, men det betyder inte att det är Guds dröm. Vi ska söka efter Guds dröm, Hans idéer!!
I Matteus 28:18-20 står det om vad Jesus säger till oss att vi ska göra; gå ut och göra ALLA människor till lärjungar. Det är vår motivation, Guds idé och plan för vårt liv. Visionen från Gud ger liv och välsignelse till både dig själv och andra.
Vad är då skillnaden mellan en lärjunge och en vanlig åhörare som lyssnar till undervisningen?
Jo, Jesus formade, undervisade och utmanade sina lärjungar, inte bara lät de höra vad Gud ville säga till dem.
Att få Guds hand i rörelse genom förbön

Bön=övernaturligt, relation
Job 42:10
Och Herren gjorde slut på Jobs olycka när denne bad för sina vänner. Herren gav Job dubbelt upp mot vad han förut hade haft.
Förbön=bön för sina vänner, född i Guds hjärta.
När vi ber för andra, för vi deras händer in i Guds händer. Du är som en länkare/medlare från Gud till någon annan. Vilket privilegium att föra andra människor till Gud!! (:
Tror du inte att Gud lyssnar till våra böner att hjälpa någon annan son/dotter till Honom? Så klart Han gör!
Vi ska gå förbi våra känslor, viljor och behov och bara gå direkt till Gud och tillbe Honom när vi ber.
Det du behöver är barmhärtighet, kärlek , empati och ett mjukt hjärta. Inget av det här är töntigt eller onödigt som vissa ser på det idag, det är en livsstil som fler än du kan ana gärna vill ta emot med öppna armar från någon annan. Idag är det så många som bara är kalla och tror att de är bäst i världen (eller inte tror, så att de måste göra så mycket som möjligt för att framstå som det), men det enda denna livsstil för med sig är sår eller annat n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0